Logoeksempler
Nordea-fonden skal krediteres med logo i kommunikationen af støttede projekter. Nedenfor ses en række eksempler på velegnet brug af fondens logo. Eksemplerne kan bruges som inspiration og vejledning for projektejere. Kontakt os altid, før du offentliggør eller trykker noget med vores logo.
Designguide
Ved større projekter kan det være nyttigt at udarbejdes en designguide eller designmanual, der giver et overblik over projektets evt. visuelle identitet samt logobrug. Særligt når der er mange parter, kan det gøre det daglige kommunikationsarbejde nemmere.
Guiden kan udarbejdes på forskellige måder. Her har vi samlet tre forskellige eksempler til inspiration for andre projekter.
- Herunder ses en enkel designmanual fra projektet FiSK
- Her er eksempel på en mere gennemgribende designmanual fra projektet Historier om Danmark
- Hvis projektet består af mange aktører, der producerer indhold, kan det være nødvendigt med en overskuelig intern guide. Se dette eksempel på en guide til logobrug samt en trykguide (når logo skal på tryk) fra projektet Vild med Vand.
Kommunikationskit
I mange projekter udgør kommunikation fra tredjepart en væsentlig del af pressekontakten og de løbende fortællinger. Her kan et simpelt kommunikationskit hjælpe med at klæde modtagerne af fx en multibane, en cykellegebane eller et madarrangement på til at kontakte den lokale presse - og huske kreditering af fonden og projektdeltagerne.
Se dette eksempel på et kommunikationskit fra DBU og Nordea-fondens multibanepulje.
Hjemmeside
Hvis projektet har sin egen hjemmeside, skal Nordea-fondens logo stå tydeligt på dens forside, helst øverst. Se eksempel herunder fra historiskatlas.dk
Facebook og sociale medier
Hvis det støttede projekt har sin egen facebookside, skal Nordea-fondens logo være tydeligt placeret i coverfotoet (topbilledet). Se eksempler herunder fra Naturens Dag Facebookside. Derudover skal fonden tagges med @nordeafonden eller hashtagget #nordeafonden ved omtale på Twitter, Instagram og Facebook.
Tryksager
Hvis der produceres tryksager (flyers, avis, plakater eller lignende) skal Nordea-fondens logo være synligt på forsiden.
Merchandise
Hvis der produceres merchandise som en del af projektet, skal Nordea-fondens logo være at finde herpå.
Outdoor
Hvis der produceres outdoor materialer til projektet, skal Nordea-fondens logo også være synligt. Som her på Istidsudstillingens store udendørs banner.
Bestil materialer
Vi låner jer gerne logomateriale (roll ups og beach-flag), hvis I afholder arrangementer med mange deltagere; fx koncerter, indvielser, stævner og lignende.
I har også mulighed for at bestille balloner til arrangementer til uddeling eller pynt.
Kontakt legat@nordeafonden.dk for at bestille materialer.
Bestil materialer i god tid og senest 14 dage før anvendelsesdatoen, så vi kan nå at sende tingene til jer.