12,1 mio. kr. til udvikling af Hærvejens visuelle identitet
De 15 kommuner der står bag udviklingen af Hærvejens cykel- og vandreruter har høje ambitioner. Den ikoniske og historiske rute skal tiltrække flere gæster fra ind- og udland samt skabe mere værdi for lokalsamfundene langs ruten. En støtte på 12,1 mio. kr. fra Nordea-fonden til udvikling af ny visuel identitet er et væsentligt skridt til at indfri ruternes store potentiale.
Hærvejen har med sine over 1000 km rute og mange samarbejdspartnere og interessenter, behov for at have et fælles udtryk man kan stå sammen om. Med bevillingen fra Nordea-fonden er der mulighed for at få udviklet den store samlede visuelle identitet.
I den samlede udvikling er der tre hoveddele. Der skal udvikles en ny grafisk linje, så Hærvejen får nye ikoner og logoer som yder rutens historiske betydning retfærdighed. Dernæst skal der udvikles intuitive og tidssvarende digitale løsninger, som giver en god brugeroplevelse når man skal planlægge sin vandre- eller cykeltur på Hærvejen. Sidst men ikke mindst skal alle de fysiske komponenter på ruten udvikles såsom skilte, shelters, bålhytte etc. så der ikke er tvivl om det tydelige Hærvejspræg.
Det er væsentligt, at der sikres et visuelt grundlag for en fælles stærk fortælling om Hærvejen, der skaber en klar og tydelig Hærvejsgenkendelighed på tværs af hele ruten og på Hærvejens digitale platforme.
De 15 kommuner er gået sammen i foreningen Udvikling Hærvejen med en fælles ambition om at udvikle Hærvejen til en cykel- og vandrerute med international gennemslagskraft, til glæde for både borgere og gæster. Bestyrelsesformand i Udvikling Hærvejen, Per Bach Laursen, udtaler:
Processen om udviklingen af den visuelle identitet sættes i gang umiddelbart efter sommerferien og færdigudviklingen af alle de visuelle elementer forventes år 2024.
Kort og kontant
Udvikling Hærvejen
2022-2024
12,1 mio. kr.
Få mere at vide
Udvikling Hærvejen
2370 5974